Cliënttevredenheid
Voor het meten van de kwaliteit van onze zorgverlening is het meten van de klanttevredenheid een belangrijk instrument. Jaarlijks vragen wij onze cliënten en eventueel hun wettelijk vertegenwoordigers om hun mening en verbetervoorstellen via een klanttevredenheidsonderzoek. De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek zullen worden gedeeld met zowel de cliënten als medewerkers en zijn input voor verbetermaatregelen.
⬤ Klanttevredenheidsonderzoek
Medezeggenschap cliënten
Als onze belangrijkste partner hecht Ummah Zorgt veel waarde aan de mening van onze cliënten over de zorg die zij ontvangen. Naast het formele klanttevredenheidsonderzoek garanderen wij de inspraak van onze cliënten ook via het huiskameroverleg. Hierin hebben alle cliënten de mogelijkheid tot inspraak, van de overleggen worden notulen bijgehouden. De inhoud van de medezeggenschap wordt bepaald door de Wet Medezeggenschap Clienten Zorgsector (WMCZ) en de input van de cliënten zelf. Om de waarde van het overleg voor de cliënten zo hoog mogelijk te houden zorgen wij ervoor dat zij tijdig inspraak hebben en daadwerkelijk invloed kunnen uitoefenen op de zorgverlening. Van de overleggen worden notulen bijgehouden, waar nodig worden verbetervoorstellen overgenomen in het verbeter- en risicoregister.
Zodra er meer dan 50 cliënten in zorg zijn wordt een overstap gemaakt naar een cliëntenraad om de inspraak van cliënten vorm te geven.